Thursday, May 21, 2009

ITINERARI 4H3M PADANG / BUKIT TINGGI

HARI PERTAMA : PADANG - BUKIT TINGGI (L/D)
Setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau, anda akan disambut oleh wakil kami. Perjalanan akan diteruskan menuju ke Bukit Tinggi melewati Lembah Anai di mana anda dapat menyaksikan panorama dan Air Terjun Lembah Anai. Makan tengahari di restoran tempatan dan perjalanan diteruskan ke Pandai Sikek bagi melihat sendiri pembuatan songket dan ukiran kayu yang terkenal di Sumatera Barat. Tiba di Bukit Tinggi pada sebelah petang, terus check-in dan beristirehat sebelum di bawa membeli-belah di Pasar Atas. Makan malam di restoran tempatan.

HARI KEDUA : MINANGKABAU TOUR (B/L/D)
Sarapan pagi di hotel, lawatan diteruskan ke Sulaman Hajah Rosmah yang terletak di Desa Baso. Berhenti di Tabek Patah untuk melihat proses pembuatan kerepek pisang dan kopi. Kemudian anda dibawa pula ke Batu Sangkar untuk melihat Istana Raja Silindung Bulan, makan tengah hari di restoran tempatan. Diteruskan ke Danau Singkarak yang merupakan Danau yang terbesar di Sumatera Barat. Makan malam di restoran tempatan dan dilanjutkan dengan menyaksikan pertunjukan kesenian tradisional Minangkabau.

HARI KETIGA : BUKIT TINGGI - PADANG (B/L/D)
Setelah sarapan pagi di hotel, anda akan dibawa melawat sekitar Bukit Tinggi, mengunjungi Panorama Ngarai Sianok, Lobang Jepang. Berhenti di Kota Gadang yang terkenal sebagai tempat penjualan kraftangan perak. Rombongan di teruskan melalui Danau Maninjau melalui Kelok 44 sambil menikmati pemandangan tasik yang indah menuju ke Padang. Makan tengahari di restoran tempatan. Setiba di Padang lawatan akan diteruskan ke Pelabuhan Muara, Pantai Padang dan Jambatan Siti Nurbaya.Anda akan di bawa membeli-belah di Kota Padang. Check in hotel. Makan malam di restoran tempatan.

HARI KEEMPAT : PADANG - AIRPORT (B)

Sarapan pagi di hotel. Acara bebas sebelum berkumpul untuk di bawa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau untuk penerbangan balik ke Kuala Lumpur.

0 comments:

Post a Comment

 
Powered by Blogger